Over ons

Volg hier het wel en wee van het Shamrock Sailing Team !

Shamrock Sailing Team is een enthousiast zeilteam dat bestaat uit jonge gedreven mensen wier passie het wedstrijdzeilen is.

De 'Shamrock' is een 12.06 meter lange door Nils Jeppesen ( x - yachts ) ontworpen wedstrijdjacht.

De karakteristieke IOR rompvorm en het complexe tuig van deze racer dragen bij tot een uitdagend maar interessant zeilen.

Wij varen sinds 2008 wedstrijden op Belgische en Nederlandse wateren met de ' Shamrock' in de ORC/ IRC klasses.

weer vlissingen

zondag 1 augustus 2010

COWES WEEK DAY 2

Beste Shamrockers

Vandaag, zondag 1-8-2010, dag 2 van de regatta.

Opnieuw een start aan de Squadron, ditmaal gelukkig met een een stabiele wind 12 knopen. Net zoals gisteren een start naar het westen tegen wind en tegen stroom (3 Knopen op sommige plaatsen!). Deze maal hadden we een redelijk goede start . We waren redelijk op tijd aan de lijn aan de hoge kant (commitee end) . Helaas werden we nadien een tijd afgedekt en voeren we een tijd in vuile wind. Iedereen kroop natuurlijk weer onder de wal richting lepe spit. Het verhaal van gisteren herhaalde zich: opkruisen en 'ground hugging' , pas bij 0.5 onder de kiel gaan we overstag! We lagen ongeveer in 20e positie in het begin. Onder genua 2 konden we snel aan de wind 6.8 -7.2 en toch voldoende scherp (25 graden apparent). Zodoende konden we er een aantal oprapen: een swan 44, een Elan 45, een reflex38, een X-37. Bij de ingang van de geul van Beaulieu river stond er een paal in het water, we gingen er rechts van en zouden ons dat later nog beklagen. Er volgden 3 'sausages' zoals Gerben dat noemt: lussen van Up en downwind. De handling liep vandaag veel beter: prima sets en drops en mooi gecontroleerde gybes. Het laatste rak was opnieuw downwind naar cowes waarbij alle klassen samen kwamen zodat er werkelijk honderden spinakkers naar het zelfde punt voeren. Het tumult aan de finish was behoorlijk. We gingen over de lijn met een goed gevoel enterwijl we aan het aftuigen waren wist Gerben al de uitslag op zijn Iphone te toveren: 15e van 33 boten maar we hadden een protest aan ons been. Blijkbaar stond in de racinginstructions op bladzijde 38 paragraaf 37 bis in de kleine letters van de kleine letters dat de famause paal aan beaulieu niet langs rechts genomen mocht worden gezien er daar gevaarlijke metalen palen in de grond zitten! Enfin; we hebben zonder te discuteren het protest aanvaard en zijn afgezakt naar de 19e plaats. Jammer maar helaas. S'avonds was de sfeer echter weer optimaal in het crewhouse waar we ons tegoed deden aan een BBQ georganiseerd door Filip en Christian.

Tot Morgen

Matthias L. zei

SUPER BEZIG MANNEN!!!!

Fan H zei

Wauw, die Shamrockcrew klettert die Leiter rauf, OVERALL RESULT schon an 12 Stelle. Weiter so!!!